dilluns, 16 de febrer del 2009

Solidaritat amb una xica prenyada agredida en el metro

Hola mares, pares, fills i filles:
 
Ahir una dona prenyada equatoriana va ser agredida físicament i insultada per dos vigilants del metro de València, tot i que ella els havia cridat repetidament que estava prenyada. Li van fer una clau per immobilitzar-la que li ha causat un esquinç cervical, sense parlar del disgust que es devia emportar en haver d'escoltar "negra de mierda". Imagineu-vos com estava de nerviosa que no podia ni trobar el bitllet! 
 
Bo, podeu llegir la informació completa a la notícia del Levante que us adjunte a sota.
 
Us propose que aneu a la pàgina web de Metro Valencia, a la secció d'Atenció al Client-Suggeriments i que ompliu el formulari amb la vostra informació personal i un text de queixa. Per facilitar-vos la feina, us propose un text model que podem enviar tots i totes.
 
Gràcies per la vostra solidaritat i no dubteu a reenviar aquest correu al màxim de gent possible.
 
Aitana Guia
Mare d'Oriana, que ja quasi té 13 mesos.
 
 
Enllaç del formulari: https://www.metrovalencia.es/atencion-al-cliente-sugerencias?page=146


Tema: Atención al cliente-quejas
 
Suggeriment de text:
 
Com a usuari del metro de València i després de llegir una preocupant notícia al Levante (15-02-09) sobre una dona equatoriana prenyada de dos mesos que ha estat agredida per dos vigilants de seguretat i un revisor al metro de València, voldria exigir que es prenguen les següents mesures:
1)      Que s'òbriga una investigació interna per aclarir el comportament improcedent del personal de vigilància i control. És completament inadmissible que una dona prenyada que viatja amb bitllet acabe amb un esguinç cervical i una crisi de nervis per l'abús d'autoritat i força d'uns vigilants de la seua empresa. Vull rebre notificació escrita dels resultat d'aquesta investigació.2)      Que s'introduesca amb obligatorietat un curs de formació en drets humans i prevenció del racisme i la xenofòbia a tot el personal que treballa, bé directament contractat per metro de València, bé a través d'una empresa subcontractada. És inadmissible que un vigilant d'una empresa pública amenace a una viatgera amb el crit "negra de mierda" i "me he quedado con tu cara".3)      Mentre es demostra judicialment que els dos vigilants i el revisor han abusat d'autoritat, han utilitzat la força indegudament i han proferit insults racistes, demane que siguen apartats cautelarment qualsevol funció que requeresca contacte amb el públic i, si es demostren els càrrecs, que siguen acomiadats immediatament de la seva feina.  
 
 
 
Levante-EMV.com » Valencia
denuncia
Una ecuatoriana embarazada denuncia la agresión de dos vigilantes del metro
La mujer relata que le hicieron una "llave" y la llamaron "negra de mierda"
 
José Parrilla, Valencia
Una ecuatoriana de 30 años de edad y embarazada de dos meses ha denunciado a dos vigilantes del metro de Valencia por agredirla, vejarla y proferirle insultos racistas. Al parecer, los vigilantes le pidieron el billete a ella y a su acompañante y como ella no lo encontraba tuvieron el citado enfrentamiento, tras el cual, el billete apareció y se lo entregó en presencia de la policía. Los vigilantes también la han denunciado a la mujer por amenazas y ambas denuncias han sido unidas en un mismo proceso judicial que ya sigue su curso.
El incidente se produjo el pasado 19 de enero sobre las siete de la tarde. Las dos mujeres bajaron en la estación Puente de Madera y a la salida fueron abordadas por un revisor y tres vigilantes de seguridad, uno de ellos mujer, que sospechaban que no habían pagado.
Según la denuncia, el revisor les pidió los billetes y la acompañante lo entregó inmediatamente, pero la denunciante no lo encontraba. Entonces uno de los vigilantes le gritó "de malos modos": "Aquí no se vieja gratis" y la cogió de la solapa de la chaqueta, gesto que hizo que la mujer se revolviera y que el vigilante, a su vez, le hiciera "una llave" y le "inmovilizara los brazos", siempre según la denuncia. Al mismo tiempo, la vigilante mujer se lanzó sobre ella y le hizo un arañazo en el cuello.
La agresión terminó cuando el revisor les ordenó que la dejaran, pero la mujer, que en todo momento advirtió que estaba embarazada, les dijo que los iba a denunciar y entonces vinieron los insultos. "Todos los extranjeros sois iguales", "Me he quedado con tu cara" o "Me da igual que me denuncies negra de mierda", fueron algunas de las frases que tuvo que oír.
Finalmente, llegó la policía y puso fin al conflicto. Por cierto, cuando se tranquilizó, la mujer encontró el billete y se lo dio a sus agresores en presencia de los agentes, asegura.
Denuncia de los vigilantes
A la salida del metro, la supuestamente agredida fue al hospital y allí le diagnosticaron erosión en el cuello y esguince cervical, por lo que debe llevar un collarín. Luego fue a poner la denuncia y se encontró con que los vigilantes se le habían adelantado y la habían denunciado a ella por amenazas. Según los vigilantes, las mujeres no quisieron identificarse y trataron de escapar antes de que llegara la policía, todo ello en medio de amenazas de muerte y un intento de agresión.



Josep Villarroya i Navarro
València (l'Horta)
Països Catalans

1 comentari:

Anònim ha dit...

No se com aquest tipus de gent pot treballar en alguna cosa com seguretat en el metro , si es precisament el contrari , es una ironía , per no mencionar que cuan tens algun contratemps en el metro i demanes ajuda no et serveixen de res nomñés son alla per vigilar que tothom pagui , tenen uns interesos empresarials mes que personals , també estaria bo que en comptes de seguretat en les jaquetes que porten disquessen Cobradors o algo aixins.